REGULAMIN SKLEPU WWW.LILONKA.PL
1.INFORMACJE OGÓLE
Właścicielem sklepu internetowego WWW.LILONKA.PL jest firma: F.H.U “ILONA” Magdalena Lonka Maciejowice 145,32-010 Luborzyca NIP:6821738810 REGON:122527721
2.SPRZEDAWANY TOWAR
– Wszystkie oferowane przez Nas produkty są nowe.Niekiedy odcień koloru sprzedawanego produktu może różnić się nieznacznie od rzeczywistości, może to być spowodowane np.różnymi rodzajami monitorów.
– Tabela rozmiarów podana na aukcji jest orientacyjna, długości wkładek są poglądowe, ponieważ wymiar oraz krój może różnić się w zależności od producenta. Prosimy zwracać uwagę na informację dotyczącą numeracji, która podana jest na karcie produktu (rozmiarówka typowa, zawyżona, zaniżona).Jeśli potrzebujesz pomocy przy wyborze odpowiedniego rozmiaru skontaktuj się z nami sklep@lilonka.pl
– Zastrzegamy sobie prawo do niezrealizowania zamówienia i jego anulowanie w przypadku gdyby towar okazał się wadliwy, a wada ta zostanie wykryta przez nas przed wysyłką , w przypadku braku towaru na magazynie oraz innych czynników np.problemów technicznych strony sklepu lub współpracujących firm zewnętrznych.Wówczas Klient zostanie niezwłocznie o tym fakcie poinformowany, a wszystkie wpłacone przez niego pieniądze zostaną zwrócone na jego rachunek bankowy.
3.KONTO
1.Do założenia konta niezbędne jest wypełnienie formularza kontaktowego z podaniem danych personalnych Klienta zgodnie z formularzem. Do każdego konta zostaje przydzielony indywidualny login oraz hasło. Założenie konta jest dobrowolne i nieobowiązkowe.
2.Istnieje możliwość dokonywania zakupów nie posiadając konta.
3.Plusem posiadania konta jest możliwość podglądu statusu realizacji zamówień, podgląd historii zakupów,brak konieczności wprowadzania swoich danych przy kolejnych zakupach , możliwość otrzymania rabatów ,kuponów promocyjnych informacje o nowościach i promocjach.
4.WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
1. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż za pośrednictwem internetu w formie umowy zawartej na odległość pomiędzy (Kupującym),a sklepem(Sprzedającym). Zamówienia można składać w naszym sklepie przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę.Wszystkie zamówienia są realizowane w dni robocze.
2.Istnieją dwie możliwości złożenia zamówienia w sklepie internetowym:
a) założenie konta z loginem i hasłem
b) złożenie zamówienia bez konieczności zakładania konta.
W obu przypadkach do złożenia zamówienia niezbędne jest wypełnienie formularza zamówienia.
3.Wypełnienie formularza zamówienia jednoznaczne jest z zawarciem przez Kupującego umowy sprzedaży i akceptacją regulaminu sklepu.
4.Podane na stronie ceny są cenami w polskich złotych i zawierają obowiązujący podatek VAT.
5.W podsumowaniu zamówienia widnieje informacja o łącznej cenie przedmiotu zamówienia oraz o kosztach dostawy. O wszelkich kosztach Klient jest informowany w trakcie wypełniania formularza zamówienia.
6.Po przyjęciu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o przyjęciu zamówienia do realizacji. Potwierdzenie nastąpi poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej który został wpisany przez Klienta do formularza podczas składania zamówienia.
7.Zamówienie zostaje zapisane w systemie sklepu internetowego jako dowód zawarcia umowy. Zastrzegamy sobie prawo do nie łączenia kilku zamówień. Chyba, że strony ustalą inaczej.
5.WARUNKI PŁATNOŚCI
1. Płatności za zakupione towary można dokonywać na numer konta bankowego podanego poniżej zwykłym przelewem lub za pomocą szybkich płatności internetowych Przelewy24.pl ,PayPal F.H.U “ILONA” Magdalena Lonka Maciejowice 145,32-010 Luborzyca mBank:06 1140 2004 0000 3002 7417 9000 Dla przelewów międzynarodowych podajemy kod BIC/SWIFT: BREXPLPWMBK PL06 1140 2004 0000 3002 7417 9000
Uwaga: Na wpłynięcie przedpłaty czekamy 3 dni robocze od złożenia zamówienia. Po upływie 3 dni zastrzegamy sobie prawo do anulowania zamówienia.
2.Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki
“Informujemy, że zawarcie umowy sprzedaży i wybór płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki z zakupionym towarem rodzi obowiązek odbioru towaru i zapłaty. W razie odmowy odbioru przesyłki pobraniowej, Sprzedającemu przysługiwać będzie roszczenie o naprawienie szkody tj. roszczenie o zapłatę kosztów przesyłki do Klienta i przesyłki zwrotnej”.
6.TERMIN PŁATNOŚCI
1.W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. Po przekroczeniu tego terminu umowa Sprzedaży zostaje zerwana z winy Klienta.Zastrzegamy sobie prawo do anulowania zamówienia.
2.W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem Klient zobowiązany jest do dokonania płatności gotówką przy dostawie.
7.KOSZTY WYSYŁKI
1. 15 zł przy wpłacie na konto (przelew tradycyjny, przelew online:Przelewy24.pl, paypal,)
2. 20 zł wysyłka pobraniowa – płatne przy odbiorze
3. Paczkomaty Inpost 15,00 zł
4. Na zakupy powyżej 299 zł obowiązuje darmowa dostawa na terenie całego kraju !
5.Niezależnie od ilości zakupionych sztuk za przesyłkę płacisz tylko raz
8.DOSTAWA ZAMÓWIENIA
1.Wysyłki realizujemy do 5 dni roboczych od daty zaksięgowania pieniędzy na koncie lub wyboru płatności za pobraniem.zamówienia nadawane są za pośrednictwem Firmy Kurierskiej od momentu wysłania przesyłki średni czas oczekiwania 1-2 dni roboczych (zwykle 24h)
2.Dostawa produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza granicami Kraju wg cennika firmy kurierskiej.
3.Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy produktu są jawne i zawarte są w zakładce „Czas i koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia.
4.Sklep prowadzi wyłącznie sprzedaż wysyłkową,nie ma możliwości odbioru osobistego.
5. Klient ma obowiązek sprawdzenia przesyłki w obecności kuriera. W przypadku zauważenia uszkodzenia przesyłki niezbędne jest spisanie protokołu szkody w transporcie oraz niezwłoczne powiadomienie o tym fakcie Sprzedawcy poprzez wysłanie wiadomości e-mail. Nie spisanie protokołu szkody z kurierem uniemożliwi wszczęcie procedury reklamacyjnej, a tym samym zwrotu towaru.
uwaga * “Informujemy, że zawarcie umowy sprzedaży z zakupionym towarem rodzi obowiązek odbioru towaru lub odbioru i zapłaty w przypadku przesyłki pobraniowej. W razie odmowy odbioru przesyłki pobraniowej, Sprzedającemu przysługiwać będzie roszczenie o naprawienie szkody tj. roszczenie o zapłatę kosztów przesyłki do Klienta i przesyłki zwrotnej”. Koszt nieodebrania przesyłki wynosi 20zł (koszy wysyłki i koszt odsyłki paczki)
9.WYMIANY/ZWROTY/REKLAMACJE WYMIANA TOWARU
Jeśli zamówiłaś/eś produkt i okazał się np. za mały i jesteś zainteresowana/y wymianą na inny rozmiar,albo chcesz wymienić produkt na inny,skorzystaj z procedury zwrotu i zamów nowy produkt. W sklepie www.lilonka.pl wymiana towaru polega na zwrocie (odstąpieniu od umowy)wybranych artykułów,następnie złożeniu i opłaceniu nowego niezależnego zamówienia. Nowe zamówienie możesz złożyć niezależnie nawet w tym samym dniu co dokonałaś/eś zwrotu produktu.W zamówieniu możesz wybrać dowolny inny model,rozmiar i kolor. Pamiętaj aby nowe zamówienie opłacić przypadku wyboru płatności przelewem,PayU,PayPal,kartą kredytową lub przy wyborze opcji za pobraniem.
ZWROT (ODSTĄPIENIE OD UMOWY)
Klient (konsument) ma prawo odstąpić od niniejszej umowy sprzedaży zakupionych w sklepie www.lilonka.pl produktów w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki.W Ustawie z dnia 30.05.2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 nr 827) Przyjmujemy jedynie nieużywane produkty.Możesz je przymierzyć jak w sklepie, ale uważaj, aby nie usunąć metek, ani nie ubrudzić ubrań. Buty powinny być sprawdzane na miękkim podłożu np.: dywanie.
ABY ZWRÓCIĆ PRDUKT NALEŻY: (TYLKO NA PODSTAWIE DOWODU ZAKUPU ORAZ PARAGONU)
1. Spakować produkt(y) wraz z uzupełnionym formularzem “odstąpienia od umowy” – jest on na tej samej stronie co dowód zakupu. Sposób opakowania i przewozu zwracanych towarów powinien odpowiadać właściwościom rzeczy tzn. produkt powinien być odpowiednio zapakowany oraz zabezpieczony (produkt proszę zapakować w kopertę bąbelkową,foliopak,paczkę) Niedostosowanie się do powyższych zaleceń może być podstawą nieuwzględnienia zwrotu towaru.
2. Następnie produkt wysłać na adres: F.H.U “ILONA”Magdalena Lonka Maciejowice 145,32-010 Luborzyca
3. Zwrot środków nastąpi niezwłocznie, a w każdym razie nie pózniej niż 14 dni. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem 14 dni. Informujemy ,że będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
REKLAMACJE (TYLKO NA PODSTAWIE DOWODU ZAKUPU I PARAGONU) W celu zareklamowania produktu prosimy o skontaktowanie się z nami mailowo(sklep@lilonka.pl) Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty otrzymania od nas przesyłki. Wraz z odsyłanym produktem należy przesłać dowód zakupu oraz (paragon lub fakturę) Kupujący odsyła reklamowany produkt na swój koszt. *Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek za pobraniem oraz nie odpowiada za ich zaginięcie .Reklamacje dotyczące różnicy w wyglądzie towarów zamówionych z otrzymanymi, które wynikają z różnicy fotografii i jej obrazu wyświetlanego na monitorze kupującego (w tym wszelkie równice w barwach towaru), nie stanowią podstawy reklamacji.
*Tabela rozmiarów podana na aukcji jest orientacyjna, długości wkładek są poglądowe, ponieważ wymiar oraz krój może różnić się w zależności od producenta. Prosimy zwracać uwagę na informację dotyczącą numeracji, która podana jest na karcie produktu (rozmiarówka typowa, zawyżona, zaniżona).Reklamacje z tego tytuł nie będą rozpatrywane, proszę wziąć to pod uwagę przy dokonywaniu zakupu.
*Nie można reklamować towaru, który posiada celowe lub przypadkowe uszkodzenia mechaniczne takie jak przecięcia,przebarwienia, obicia, otarcia,zadrapania. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub uszkodzeniu towaru z winy użytkownika wszelkie koszty wyżej wymienionych procedur pokrywa Kupujący.
*Reklamacji podlega jedynie towar czysty, bezwonny i bez zabrudzeń – sklep ma prawo nie przyjąć reklamacji towaru, który nie spełnia podstawowych zasad higieny.
*Wszelkie reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni od dnia ich wpłynięcia. Towar uszkodzony zostanie w pierwszej kolejności naprawiony, jeśli to nie będzie możliwe, towar zostanie wymieniony na nowy pełnowartościowy, a w przypadku braku dostępności danego towaru, sprzedający zwróci nabywcy równowartość ceny towaru lub zaoferuje mu do wyboru inne dostępne w sklepie towary. W przypadku reklamacji najpierw należy skontaktować się ze sklepem. Sklep ma prawo nie przyjąć żadnych nieuzgodnionych paczek z towarem.
10.KUPONY RABATOWE
Kody rabatowe umożliwiają obniżenie wartości produktu/zamówienia. Są one przekazywane naszym Klientom przy okazji różnych akcji promocyjnych, lojalnościowych organizowanych przez www.lilonka.pl .Kod rabatowy może zostać przekazany za pomocą ulotki, maila, newslettera www.lilonka.pl lub SMS-a. Jak wykorzystać kod? Wybierz produkty, które mogą być objęte zniżką i umieść je w koszyku. Podaj kod klikając w odnośnik “Mam kupon rabatowy” Zwróć uwagę na wielkość znaków. Po wpisaniu poprawnego kodu w koszyku zostanie zaktualizowana wartość zakupów oraz pojawi się informacja o promocji, z której skorzystano. Każdy kod rabatowy posiada:
* Przy wpisywaniu kodu ważna jest wielkość znaków. Określoną wartość, o jaką obniżona jest cena produktu/zamówienia. Wartość ta może być określona procentowo np. 2% lub kwotowo np. 10 zł rabatu lub 10 zł rabatu przy zamówieniu o wartości 100zł.
* Określoną grupę produktów, przy zakupie których można skorzystać z danego kodu rabatowego (np. z kodu można skorzystać przy zakupie produktów z kategorii odzież lub z kodu można skorzystać przy zakupie dowolnego produktu za wyjątkiem produktów z kategorii obuwie.
* Datę ważności, która określa, do kiedy można skorzystać z kodu Zasady korzystania kodów rabatowych:
* Z kodu rabatowego możesz skorzystać tylko podczas składania zamówienia na stronie sklepu www.lilonka.pl Nie ma możliwości uwzględnienia go w zamówieniu złożonym telefonicznie lub poprzez wiadomość fb lub złożonym wcześniej lub w zamówieniu, w którym go nie wpisano.
* Kodem rabatowym można posłużyć się tylko raz, o ile zasady promocji nie mówią inaczej.
* Promocje oraz kody rabatowe nie sumują się (o ile regulamin promocji nie mówi inaczej). Kod rabatowy nie obniża i nie redukuje kosztów dostawy zamówienia. W “Twoim Koncie”/ “Historia zamówień”, w szczegółach danego zamówienia, można sprawdzić czy i jaką promocją zostało ono objęte. 11.KONTAKT Centrum obsługi klienta: tel.518 740 576 (pon-pt,9:00-17:00)Adres mail: sklep@lilonka.pl Adres korespondencyjny: F.H.U “ILONA” Magdalena Lonka Maciejowice 145,32-010 Luborzyca
12.POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.Dane klientów naszego sklepu są chronione przez Politykę Prywatności i nie są udostępniane żadnym osobą trzecim.Wykorzystywane są wyłącznie do realizacji zamówienia i kontaktu z Kupującym.
2.Korzystanie ze strony internetowej www.lilonka.pl jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu i Polityki Prywatności (Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych) Określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, sklepie oraz o prawach Konsumenta.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto.
Konsument – Konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot Kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy www.lilonka.pl prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://www.lilonka.pl.
Sprzedawca – MAGDALENA MARIA LONKA, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą MAGDALENA LONKA F.H.U. “ILONA”, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 6821738810, nr REGON 122527721, Maciejowice 145, 32-010 Luborzyca.
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres pocztowy: Maciejowice 145, 32-010 Luborzyca
- Adres e-mail: sklep@lilonka.pl
- Telefon: 518 740 576
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
- Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
- Urządzenie z dostępem do Internetu
- Przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
- Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
- Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar, w tym zawierają podatek VAT.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
- Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
- Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
§ 5 PŁATNOŚCI
- Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
- Zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Za pośrednictwem platformy płatniczej:
- PayPal
- PayU
- Przelewy24
- Za pobraniem, tj. gotówką w momencie dostarczenia towaru do Kupującego.
- W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 3 Dni roboczych od złożenia zamówienia.
- Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
- Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
- Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
- W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
- Państwa, na terytorium których realizowana jest dostawa:
- Rzeczpospolita Polska
- Austria
- Belgia
- Bułgaria
- Chorwacja
- Czechy
- Dania
- Estonia
- Finlandia
- Francja
- Hiszpania
- Holandia
- Irlandia
- Litwa
- Luksemburg
- Łotwa
- Niemcy
- Norwegia
- Portugalia
- Rumunia
- Słowacja
- Słowenia
- Szwajcaria
- Szwecja
- Węgry
- Wielka Brytania
- Włochy
- Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
- Za pośrednictwem firmy kurierskiej
- Za pośrednictwem Poczty Polskiej
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- W którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
- W którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
- Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY - W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: Maciejowice 145, 32-010 Luborzyca niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą Konsument również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Konsument zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.
§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- W której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- O dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
- W której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- O dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
§ 9 REKLAMACJE
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
- Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
- Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
- Przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
- Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
- Żądać usunięcia wady
- Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
- Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres Maciejowice 145, 32-010 Luborzyca.
- Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
- Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ - W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
- Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
- Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
- Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 10 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
§ 11 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
Regulamin newslettera
sklepu www.lilonka.pl
§ 1 DEFINICJE
Newsletter – nieodpłatnie świadczona drogą elektroniczną usługa, dzięki której Usługobiorca może otrzymywać od Usługodawcy drogą elektroniczną uprzednio zamówione wiadomości dotyczące Sklepu, w tym informacje o ofertach, promocjach oraz nowościach w Sklepie.
Sklep – sklep internetowy www.lilonka.pl prowadzony przez Usługodawcę pod adresem https://www.lilonka.pl
Usługodawca – przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą MAGDALENA LONKA F.H.U. “ILONA”, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 6821738810, nr REGON 122527721, Maciejowice 145, 32-010 Maciejowice.
Usługobiorca – każdy podmiot korzystający z usługi Newsletter.
§ 2 Newsletter
- Usługobiorca może dobrowolnie skorzystać z usługi Newsletter.
- Dla skorzystania z usługi Newsletter niezbędne jest urządzenie z przeglądarką internetową w najnowszej wersji, obsługującą JavaScript oraz pliki cookies, z dostępem do sieci Internet oraz aktywne konto e-mail.
- Wiadomości e-mail wysyłane w ramach tej usługi wysyłane będą na adres e-mail podany przez Usługobiorcę w momencie zapisywania się do Newslettera.
- Usługobiorca, w celu zawarcia umowy i zapisania się do usługi Newsletter, w pierwszym kroku podaje w przeznaczonym do tego miejscu w Serwisie swój adres e-mail, na który chce otrzymywać wiadomości przesyłane w ramach Newslettera. Następnie, na podany w pierwszym kroku adres e-mail, Usługodawca wyśle Usługobiorcy wiadomość weryfikującą adres e-mail, w której znajdzie się link do potwierdzenia przez Usługobiorcę woli zapisania się do Newslettera. Po potwierdzeniu przez Usługobiorcę woli zapisania się do Newslettera zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi, a Usługodawca rozpocznie jej świadczenie na rzecz Usługobiorcy.
- W wiadomościach wysyłanych w ramach Newslettera będzie znajdować się informacja o możliwości wypisania się z niego, a także link do wypisania się.
- Usługobiorca może wypisać się z Newslettera, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, korzystając z opcji, o której mowa w ust. 5 lub wysyłając wiadomość na adres e-mail Usługodawcy: sklep@lilonka.pl.
- Skorzystanie przez Usługobiorcę z linka do wypisania się z Newslettera lub wysłanie wiadomości z żądaniem wypisania z Newslettera będzie skutkować niezwłocznym rozwiązaniem umowy w zakresie świadczenia tej usługi.
§ 3 Reklamacje
- Zgłoszenia reklamacyjne dotyczące Newslettera należy zgłaszać Usługodawcy na adres e-mail: sklep@lilonka.pl.
- Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
§ 4 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Usługobiorcę podczas korzystania z Newslettera jest Usługodawca.
- Dane osobowe Usługobiorcy przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
§ 5 Postanowienia końcowe
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu tylko z ważnych przyczyn. Jako ważną przyczynę rozumie się konieczność zmiany regulaminu spowodowaną modernizacją usługi Newsletter lub zmianą przepisów prawa, mającą wpływ na świadczenie usługi przez Usługodawcę.
- Informacja o planowanej zmianie regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w momencie zapisywania się do Newslettera co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmian w życie.
- W przypadku gdy Usługobiorca nie sprzeciwi się planowanym zmianom do chwili wejścia ich w życie, przyjmuje się, że akceptuje je.
- W przypadku braku akceptacji dla planowanych zmian, Usługobiorca powinien wysłać informację o tym na adres e-mail Usługodawcy: sklep@lilonka.pl, co będzie skutkować rozwiązaniem umowy o świadczenie usługi z chwilą wejścia w życie planowanych zmian.
- Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym
- W przypadku zwrotu lub reklamacji prosimy o staranne zabezpieczenie i zapakowanie przesyłki (rekomendujemy owinięcie pudełka w papier lub folie oraz oklejenie taśmą) w innym przypadku zostanie odjęta kwota 10 zł za uszkodzenie pudełka